2. Beställning
Beställning av Beyond Vapes produkter görs via www.beyondvape.se. Inkommande beställning besvaras med en orderbekräftelse via e-post. Beställning är bindande från Beyond Vapes sida först efter att våran manuella orderbekräftelse erhållits av kund. Beyond Vape förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart. Obs! Beyond Vape är i regel snabba på att leverera varor, Posten har dock ändrat liggtiden till 14 dagar, därefter går varorna tillbaka och kunden får stå för alla omkostnader.
3. Lägsta ordervärde
Lägsta ordervärde är f.n.1 kr.
4. Priser
Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25%. Beyond Vape reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över.
5. Erbjudanden
Vi erbjuder inga erbjudanden på hårdvaror och nikotin då det strider mot lagen.
6. Betalning
Billmate Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.
En finess med Billmate Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Vilka betalsätt som erbjuds dig kan variera, men också beroende på vår kreditbedömning. De vanligaste betalningsmetoderna är dock faktura, swish, delbetalning, kort, banköverföring eller annan direktbetalning. Allt är lika säkert.
Genom att ange eller efterfråga information i Billmate Checkout godkänner du våra användarvillkor och vår användning av dina personuppgifter enligt vad som framgår nedan.
6.1 Administrationsavgift
Ingen administrations avgift tillkommer.
7. Leveranstid
Normal leveranstid är 1-2 dagar. Under högsäsong kan leveranstiden vara upp till 3-4 dagar.
Tänk på att…
Dina varor ligger max 14 dagar hos Posten. Om varorna inte hämtats innan får du betala en returavgift på 250kr.
8. Leveransförsening
Allt som man kan köpa i webshopen finns i lager. Vårt motto är att leverera så fort som möjligt.
9. Frakt- och leveranssätt
39kr frakt på alla ordrar.
9.1 Postnord
Skickar våra paket med Postnord. Mypack, Varuberv eller företagspaket.
9.2 Brev Vissa varor kan skickas med varubrev Tex små coils enstaka e-juiceflaskor mm.
10. Restnoterade varor
Om en vara tillfälligt är slut så kontaktar vi dig.
11. Ersättningsvaror
Vi förbehåller oss rätten att löpande göra produktändringar och förbättringar. Skulle någon av varorna du beställt vara slut i lager brukar vi ej skicka något annat, du får då beställa varan igen. Levererar vi däremot en likvärdig ersättningsvara har du självklart öppet köp.
12. Garanti
Enligt Konsumentköplagen eller då tillverkaren/importören har förlängda villkor. För att garantin ska vara giltig ska produkterna ha hanterats på det sätt som föreskrivs och kan anses som normalt för produkten. Om du får problem med en produkt, kontakta då vår kundtjänst på info@beyondvape.se Kvitto eller annat dokument som kan bevisa att produkten är köpt och betald gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden.
Vi tillämpar 3månaders garanti på garantifel. OBS produkter som anses som förbrukningsvara tillämpas ingen garanti. Se nedan.
Batteri: 3månaders garanti
Atomozers: Ingen garanti
Reglerbar mod Ingen garanti
Mekanisk mod: Ingen garanti
RBA & RDA: Ingen garanti
Övriga produkter: Ingen garanti
Coils: Ingen garanti
Härmed vill vi göra er uppmärksam på att mjukvarufel, vätskeskador, yttre åverkan samt annan form av handhavandefel inte täcks av garanti/reklamation enligt konsumentköplagen. Om felet ligger utanför lagens ramar, eller vid avslag av kostnadsförslag, kan det tillkomma en kostnad för frakt och undersökning.
Garantin täcker inte nedsatt prestanda eller slitage.
Ni måste kontakta oss omgående gällande garantifel på info@beyondvape.se. För att kunna nyttja garantin måste samtliga förpackningar, kvitto och övrigt emballage finnas tillgängligt.
Livsländen på våra produkter är givetvis betydligt längre än garantitiden men vi anser att efter garantitiden så kan det ses som normalt slitage. Anser ni att det är ett fabrikationsfel skall produkten reklameras.
13. Öppet köp/ångerrätt
Beyondvape.se tillämpar distans- och hemförsäljningslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skickas i väsentligt oförändrat skick och skall returneras i sitt originalemballage. Beyondvape.se förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas, exempelvis bruksanvisning. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut. Kontakta oss gärna vid eventuella tveksamheter. Returfrakten betalas av kunden och återbetalning sker inom några dagar, dock senast inom 30 dagar. Har kunden testat produkten så gäller ej ångerätt/öppetköp. Produkter som innehåller elektronik får förpackningen inte vara bruten på.
14. Retur av produkt
– Returnera endast varan efter ni har varit i kontakt med kundtjänst på info@beyondvape.se
– Kunden ansvarar för transporten tillbaka till Beyondvape.se. Emballera varan väl så att den inte går sönder.
– Vid varor av dyrare slag skicka alltid försäkrat. Postnord Parcel är att rekommendera.
– Bifoga en kvittokopia samt ifylld felanmälningsblankett i retur.
– Spara inlämningskvittot från Posten om försändelsen skulle komma bort på vägen.
– Ange din bank, ditt clearingnummer samt ditt kontonummer för att få tillbaka pengarna så fort som möjligt
15. Reklamation och returer
Beyondvape.se tillämpar Konsumentköplagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad.
Reklamation kan endast göras vid fabrikationsfel. Har man tex lyckas kortsluta en produkt, krossat ett glas, använt ett felaktigt tillbehör som tex en kopia på en originalprodukt tex en piratvariant av batteri, coils etc. pga av handhavandefel gäller inte konsumentköplagen.
Reklamationer ska ske inom rimlig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 14 dagar.
Tänk på att inte lösa ut paket med synliga skador. Sådana fel bör rapporteras direkt till chaufför eller anmälas vid uthämtningstillfället. Dolda fel bör anmälas till oss inom 2 arbetsdagar från det att du mottagit varan. Skicka ett mail på info@beyondvape.se då gäller er rapport från det då mailet skickades. Ni får ett svar där vi bekräftar mottagandet av ert ärrende.
Om du upptäcker att ett paket är skadat redan när du hämtar det på Posten, bör du anmäla detta på plats. Upptäcker du en transportskada först när du kommer hem och öppnar emballaget, bör du återvända till Posten med varan för att fylla i en skadeblankett. Ta med hela försändelsen inklusive emballage tillbaka till Posten igen och fyll i en skadeblankett. Posten hjälper dig med detta.
15.1 Serviceärenden
– Kontakta alltid Beyondvape.se på info@beyondvape.se innan du skickar något till oss.
– Bifoga alltid kvitto på den vara ärendet gäller.
– Beskriv felet på produkten.
– Skicka ej elektronik som inte har senaste programvaran installerad då detta inte täcks av garantin.
– Du är ansvarig för transporten tillbaka till oss, emballera därför varan väl så att den inte går sönder.
– Ange returadress, annars finns risk att produkten skickas tillbaka till Beyond Vape.
– Bifoga en kvittokopia samt utförlig felbeskrivning av varan. Kvittokopia eller annat som visar köpet krävs för åberopande av garanti.
– Spara inlämningskvittot från Posten om försändelsen skulle försvinna på vägen.
15.2 Serviceärenden: E-juice
Vi lämnar inga garantier på tex trasiga korkar etc. Har det däremot gått sönder i transport skall detta anmälas omdelbart hos ditt postombud.
Serviceärenden: Hårdvara
Alla kartonger, manualer med mera måste finnas för rätt till utbyte till ny produkt. Emballera produkten väl vid retur.
15.3 Serviceärenden: Elektronik
– Kontrollera att el finns – felaktigt inskickade produkter debiteras.
– Kontrollera att rätt programvara finns installerad på produkten.
– Beskriv felet, annars kan varan skickas tillbaka.
– Skicka produkten direkt till leverantören/tillverkaren enligt teknisk support..
15.4 Reklamationsärenden
– Kontakta alltid Beyondvape.se innan du skickar något till oss.
– Tänk på att du själv får stå för fraktkostnaderna om ärendet gäller ett handhavandefel, d v s ej reklamation.
Posten brev: Varan skickas oförsäkrad.
16. Outlösta paket
Vid outlösta varor debiteras alla fraktkostnader, minst 250 kr plus avgifter för faktura/postförskott/skrymmande. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs. Dessutom spärras kunden och ny beställning kan ej ske förrän alla avgifter är betalda.
17. Tvist
Vid eventuell tvist har Beyondvape.se som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens beslut.
18. Sekretess, säkerhet och personuppgifter
Vi på AB värnar om dig och din personliga integritet. Det är viktigt för oss att du ska känna dig trygg när du lämnar dina uppgifter till oss. Vi behandlar därför dina personuppgifter på ett öppet sätt med din integritet i fokus.
I denna integritetsskyddspolicy, som gäller för alla som på något sätt nyttjar AB’s tjänster eller produkter och/eller på annat sätt har kontakt med oss, redogör vi bland annat för hur och varför vi behandlar dina personuppgifter och vilka rättigheter du har enligt gällande personuppgiftslagstiftning.
Om inte annat specifikt anges är det AB, org. nr , (””, ”vi”) som har ansvaret för behandlingen av dina personuppgifter.
Du är alltid välkommen att kontakta oss vid frågor gällande denna policy eller för övriga dataskyddsfrågor. Kontaktuppgifter hittar du i slutet på denna policy.
19. Reservation
Beyondvape.se reserverar sig mot felaktigheter i innehållet i webbshopen. Vid valutaförändringar och andra ej påverkbara kostnader, förbehåller vi oss rätten att göra motsvarande prisjusteringar. Vi reserverar oss rätten att i efterhand korrigera priser, bilder och produkttexter som tryckts felaktigt i vår webbshop.
20. Kontaktuppgifter